ZASADY PRZYJĘCIA PACJENTA DO SZPITALA

 

W Szpitalu Grochowskim świadczenia zdrowotne udzielane są:

  • pacjentom kierowanym do leczenia szpitalnego, posiadającym stosowne skierowanie wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (rodzinnego), lekarza poradni specjalistycznej lub innego lekarza,
  • pacjentom wymagającym leczenia szpitalnego ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia, przyjmowanym w trybie nagłym.

 

Pacjenci do szpitala przyjmowani są w trybie planowym i w trybie nagłym.

  • Przyjęcie planowe – pacjenci przyjmowani do leczenia szpitalnego z uzgodnionym wcześniej terminem przyjęcia do szpitala.
  • Przyjęcie w trybie nagłym – pacjenci przyjmowani do leczenia szpitalnego w stanie zagrożenia życia i zdrowia.

 

I. Przyjęcie w trybie planowym:

  1. Pacjent zgłasza się do Izby Przyjęć w dniu uzgodnionego terminu przyjęcia.
  2. Pacjent okazuje dokumenty, niezbędne do założenia dokumentacji medycznej:
  • skierowanie do szpitala (jeżeli nie było dostarczone wcześniej),
  • dowód tożsamości z numerem PESEL,
  • w przypadku obcokrajowców – dokument potwierdzający prawo do bezpłatnych świadczeń.
  1. W celu pełnej informacji o stanie zdrowia i realizowanych świadczeniach w przeszłości, zaleca się dostarczenie dokumentacji medycznej z innych podmiotów leczniczych.
  2. Pacjent upoważnia osobę do udzielania informacji o jego stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach medycznych oraz osobę do uzyskania dokumentacji medycznej.
  3. Pacjent kierowany jest do przebieralni, celem przebrania się.
  4. Pacjent może zdeponować rzeczy wartościowe w depozycie szpitala.
  5. Pacjent powinien posiadać:
  • przybory toaletowe,
  • ręcznik,
  • piżamę i kapcie,
  • bieliznę osobistą,
  • inne rzeczy, o których pacjent został poinformowany przy ustalaniu terminu przyjęcia.

 

II. Przyjęcia w trybie nagłym realizowane są w odniesieniu do pacjentów:

  • zgłaszających się osobiście ze skierowaniem lub bez skierowania,
  • przywiezionych przez Zespół Ratownictwa Medycznego.

 

  1. W pierwszej kolejności zaopatrywani są pacjenci w stanie bezpośredniego zagrożenia życia.
  2. Lekarz Izby Przyjęć dokonuje oceny stanu zdrowia i podejmuje decyzję, co do dalszego leczenia adekwatnie do stanu zdrowia.
  3. Pacjent może zostać:
  • przyjęty do oddziału szpitalnego,
  • przekazany do ośrodka o wyższej referencyjności lub do jednostki odpowiadającej profilowi danego schorzenia.
  1. W Izbie Przyjęć podejmowane są wobec pacjenta czynności medyczne adekwatnie do stanu zdrowia pacjenta.
  2. Rejestratorka medyczna Izby Przyjęć zakłada pacjentowi dokumentację medyczną.

 

Pacjenci wymagający porady z zakresu kompetencji lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (rodzinnego) korzystają z Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej w dni powszednie w godzinach od 18:00 – 08:00 oraz całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy.

 

NOCNA I ŚWIĄTECZNA OPIEKA ZDROWOTNA

Pawilon VI, parter, wejście od ul. Grenadierów

REJESTRACJA TEL. 22 51 52 535


Uprawnienia do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej poza kolejnością posiadają:
  • Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi i Zasłużeni Dawcy Przeszczepu.
  • Inwalidzi wojenni i wojskowi oraz kombatanci.
  • Uprawnieni żołnierze i pracownicy oraz weterani poszkodowani – w zakresie leczenia urazów i chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa.
  • Kobiety w ciąży (od 01.01.2017).
  • Świadczeniobiorcy do 18 r.ż., u których stwierdzono ciężki i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu (od 01.01.2017).
  • Działacze opozycji antykomunistycznej i osoby represjonowane z powodów politycznych (od 31.08.2017).
  • Osoby posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności (od 01.07.2018)
  • Osoby deportowane do pracy przymusowej oraz osadzone w obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (od 30.10.2018).

INFORMACJE DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

 

Podjazdy dla wózków:

  • przy Wejściu Głównym Szpitala Pawilon IV,
  • przy Izbie Przyjęć Pawilon VIII,
  • przy Pawilonie I od strony ul. Suchodolskiej.

Podjazdy posiadają barierki ułatwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Dostępne są wózki dla osób niepełnosprawnych.

Toalety:

  • w Pawilonie IV, parter, Wejście Główne,
  • w Izbie Przyjęć, Pawilon VIII,
  • w Przychodni Specjalistycznej,
  • we wszystkich oddziałach.

Windy:

  • w budynkach Szpitala rozmieszczonych jest 8 wind umożliwiających dotarcie do wybranego miejsca.

Miejsca parkingowe:

  • na terenie Szpitala wyznaczone są miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych przy Wejściu Głównym, przy Izbie Przyjęć oraz przy Pawilonie I od strony
    ul. Suchodolskiej.

E-usługa:

  • tłumacz on-line języka migowego – pozwala personelowi medycznemu na pomoc
    w porozumiewaniu się z osobami niesłyszącymi (w tym z osobami całkowicie głuchymi) posługującymi się polskim językiem migowym poprzez zastosowanie tabletu – dostępny w Izbie Przyjęć oraz w miarę potrzeb w innych komórkach Szpitala.
Skip to content